Răspunsuri

2014-05-02T11:29:02+03:00
Baltagul este un roman politist deoarece Vitoria Lipan este un detectiv aflat pe urmele criminalilor 
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-02T11:29:09+03:00
   Baltagul De Mihail Sadoveanu-argumentare- Scriitor fidel principiilor traditionaliste, Mihail Sadoveanu ilustreaza inopera sa viata satului romanesc (tema spiritualitatii satului romanesc) cufundamentala tema epica, intrucat “taranul roman a fost principalul meuerou”, dupa cum marturisea prozatorul intr-un discurs tinut la AcademiaRomana.Romanul “Baltagul” de Mihail Sadoveanu este un adevarat “poem alnaturii si al sufletului omului simplu, o “Miorita” in dimensiuni mari”(G.Calinescu). Versul motto, “Stapane, stapane/Mai chiama si-un cane”,argumenteaza viziunea mioritica asupra mortii, careia Sadoveanu ii da onoua interpretare, aceea a existentei duale ciclice a omului, succesiuneaexistentiala de la viata la moarte si din nou la viata.Ca orice roman, “Baltagul” este o specie a genului epic, in proza, de mareintindere, cu actiune complexa desfasurata pe mai multe planuri narrative,organizate prin alternanta sau inlantuire, cu o intriga ampla si complicata.Personajele numeroase, de diverse tipologii, dar bine individualizate, suntangrenate in conflicte puternice, iar structura narativa realista profileaza oimagine consistenta si profunda a vietii. Principalul mod de expunere estenaratiunea, iar personajele se contureaza direct prin descriere si indirect, din propriile fapte, ganduri si vorbe, cu ajutorul dialogului, monologului interior si al introspectiei auctoriale.Perspectiva narativa defineste punctual de vedere al naratorului obiectivsi omniscient asupra evenimentelor relatate la persoana a-III-a, iar atitudineaauctoriala reiesita din relatia sa cu personajele profileaza focalizarea zero siviziunea “dindarat”, argumentand.Tema ilustreaza perspective romaneasca traditionalista, conturand fiintaarhaica a satului romanesc, sufletul taranului moldovean ca pastrator al lumiivechi, al traditiilor si al specificului national, cu un mod propriu de a gandi,a simti si a reactiona in fata problemelor cruciale ale vietii, aparand principiiexistentiale fundamentale statornicite din vremuri imemoriabile.Titlul numeste obiectul eponim, baltagul, arma simbolica si magicamenita sa indeplineasca dreptatea, deci o unealta justitiara.Structura romanului evidentiaza doua componente: una traditionalist-mitica si cealalta epica-realista, care se interfereaza pe parcursul intreguluiroman.
1 5 1