Suma a 3 numere naturale este egala cu 280.Se stie ca suma dintre primul si al doilea este de sase ori mai mare decat al treilea numar.Si ca printre cele 3 numere se afla si cel mai mic numar prim de trei cifre distincte .Aflati numarul.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-02T11:06:50+03:00
A+b+c=280
a+b=6c
6c+c=280=> 7c=280=> c=40
a+b=240
Cel mai mic nr prim de 3 cifre distincte este 103
=>a=103,b=137
a-ul este cel mai mic numar prim de 3 cifre distincte..adica nu se imparte decat la 1 si el insusi..
2014-05-02T11:21:55+03:00
280:7=40 NR3
280-40=240suma primelor 2         cel mai mic nr 103
240-103=137 unul din nr   
(103+137):40=6