Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-01T21:08:41+03:00
Fie n numarul cautat

Din teorema impartirii cu rest, avem:

n=3c+2⇔n-2=3c
n=5c'+2⇔n-2=5c'

Din cele de mai sus se vede ca n este multiplu comun pentru numerele 3 si 5 si pentru ca se cere cel mai mic, rezulta ca n-2=[3;5]⇒n-2=15⇒n=17

Verificare
17:3=5 rest 2
17:5=3 rest 2
3 5 3
2014-05-01T21:50:18+03:00
n=3c+2=>n-2=3c
n=5c'+2=>n-2=5c'
n-2=[3;5]=>n-2=15=>n=17
1 5 1