Buna ziua! Am si eu o problema de matematica care nu imi iese deloc. Suna cam asa : Un camion plin cu marfa cantareste 3500 kg. Umplut pe jumatate cantareste 2950. Gol cat cantareste? Va rog ajutati-ma :o3

2

Răspunsuri

2014-05-01T20:44:23+03:00

camion+marfa=3500
camion+\dfrac{marfa}{2}=2950\ kg

Scadem a doua relatie din prima si rezulta

\dfrac{marfa}{2}=3500-2950=550\ kg

camion=2950-\dfrac{marfa}{2}=2950-550=2400\ kg


4 3 4
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-01T21:49:08+03:00
O altă metodă sună așa: (Notez cu x masa camionului și cu y masa mărfii)
 \left \{ {{x+y=3500} \atop {x+ \frac{y}{2} =2950}} \right.  \\  y=3500-x \\ x+ \frac{3500-x}{2}=2950 \\ 2x+3500-x= 5900 \\ x=5900-3500=2400kg
4 3 4