In cate zile pot termina o lucrare 5 muncitori stiind ca aceeasi lucrare 12 muncitori o termina in 10 zile?

2
apropo mai ai intrebari cu marimi direct si invers proportionale , eu zic ca le-ai inteles
dap :)

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-01T18:12:55+03:00
12 muncitori................................10 zile
5muncitori.....................................x zile

Si aici avem marimi invers proportionale , cu cat scade numarul muncitorilor creste numarul zilelor.

12/5=x/10⇒5x=12*10⇒x=120/5⇒x=24 zile :)

1 5 1
2014-05-01T18:16:06+03:00
foloseste metoda celor 3 simpla inversa  ......... 12 pe 5= 10 pe x............12 pe 5= x pe 10.......si afli 10 imultit la 12 : 5= 24 zile
1 5 1