Identificati predicatele verbale din textul de mai jos si identificatile modul,timpul si functia sintactica.
,,De obicei haiducul infrunta potera dupa ce un tovaras de ceata
l-a tradat,el platind tragic,fiindca avusese incredere deplina in cei
apropiati.Finalul nu va aduce victoria erouluiasupra adversarului din
cauza respectarii adevarului istoric.Cu toate acestea,am putea sa
afirmam ca haiducul are calitati iesite din comun .Chiar daca ar fi
putut sa scape,infrunta primejdia cu mult curaj,fara sa fi ezitat o
clipa macar.Iata,de exemplu,ce face Pintea cand pandurii il
ataca:,,Pintea insa cam zambea si din grai asa graia:-Hai,legati-ma de
vreti,Ori de vreti ori de puteti!""

2

Răspunsuri

2014-04-30T22:07:06+03:00
Infrunta=Predicat Verbal  (PV), mod indicativ, timp imperfect
-a tradat= PV, mod indicativ, timp perfect compus
platind=mod gerunziu, fara timp
avusese=pv, mod indicativ, timp mai mult ca perfect
nu va aduce= PV, mod indicativ, timp viitor
am putea=PV, mod conditional-optativ, timp prezent
sa afirmam=PV, mod conjunctiv, timp prezent
are=PV, mod indicativ, timp prezent
ar fi putut= PV, mod conditional- otativ. timp perfect
infrunta=PV, modindicativ, timp imperfect
sa fi ezitat= PV, mod conjunctiv, timp perfect
ataca=PV, mod indicativ, timp prezent
zambea= PV, mod indicativ, timp imperfect
graia= PV, mod indicativ, timp imperfect


Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-30T22:15:14+03:00
Infrunta-vb.pred.,mod indicativ,timp imperfect,fs de pred.vb
a tradat-vb.pred,mod indicativ,timp perfect compus,fs de PV
avusese=vb.pred,mod indicativ,timp mai mult ca perfect,fs de PV
nu va aduce=vb.pred,mod indicativ,timp viitor,fs de PV
am putea=vb pred,mod conditional-optativ,timp prezent,fs de PV
sa afirmam=vb pred,mod conjunctiv,timp prezent,fs de PV
are=vb pred,mod indicativ,timp prezent,fs de PV
ar fi putut=vb pred,mod cond-opt,timp perfect,fs de PV
sa scape=vb pred,mod conj,timp prezent,fs de PV
infrunta=vb pred,mod indicativ,timp prezent,fs de PV
sa fi ezitat=vb pred,mod conj,timp perfect,fs de PV
face=vb pred,mod indicativ,timp prezent,fs de PV
ataca=vb pred,mod indicativ,timp prez,fs de PV
zambea=vb pred,mod indicativ,timp imperfect,fs de PV
graia=vb pred,mod ind,timp imperfect,fs de PV
hai=interjectie,,fs de PV
legati=vb pred,mod imperativ,timp prezent,fs de PV
vreti=vb pred,mod indicativ,timp prezent,fs de PV
puteti=vb pred,mod ind,timp prezent,fs de PV
3 5 3