In triunghiul isoscel abc, (AD) este bisectoarea unghiului de la varf , A. Stabiliti valoarea de adevar a propozitiilor
a)AD perpendicular pe BC
b)BD=DC
c)CD=0,5xBC


VA ROOOOG SA MA AJUTATI!!!
URGENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-30T14:17:52+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
A) compar triunghiurile
ΔADB
ΔADC ⇒  AB≡AC
               AD-lat comuna
               <BAD≡<CAD( AD-bisectoare), din toate trei, rezulta conf LUL, triunghiurile sunt congruiente⇒<ADB≡<ADC
                           mBDC=180, din ultimele doua ⇒<ADB=<ADC=90⇒AD_|_BC
b) Din congruienta triunghiurilor de la a)⇒BD≡DC
c) Din b⇒CD=5/10*BC
CD=1/2*BC


Comentariul a fost şters
pai BC este intregul, iar la b) ai demonstat ca D este mijlocul segmentului BC
2014-04-30T15:14:58+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Stiind ca este tr isoscel si bisect corespunde unghiulului A ,celelate 2 unghiuri de la baza fiind egale toate liniile importante duse din ung A coincid , ⇒AD perp pe BC-AD-inaltime pe BC, BD=DC-AD-mediana si mediatoare ,CD=1/2BC, toate sunt adev
1 5 1