Un pix si o carte costa 10 lei , cartea si un caiet costa 9 lei , iar caietul si pixul costa 5 lei. Determinati pretul cartii?

2
aici la baza este un sistem de ecuati.., simplu :)
si care e sistemul?
x=pretul pixului:
y=pretul carti ;
s=pretul pixului;
z=pretul caietului;
x+y=10 lei;
y+z=9 lei
z+s=5 lei
iei primele 2 ecuati scoti una in functie de cealalta si inlocuiesti , apoi inlocuesti in a 3 ecuatie . e putin cam complicat dar sa fii atent
e sist de 3 ecuatii si nu stiu exact cum se face ca n-am invatat :(
daca stiam te ajutam

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-30T10:37:14+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Notam cu P-pixul   K-cartea C-caietul
P+K=10
C+K=9 
C+P=5
din primele doua adunari ne iese k(cartea) de 2 ori ,adica 10+9=19(un pix +un caiet si 2 carti) daca din suma (19) scadem pix + caiet(5lei) rezulta 14 lei care sunt 2 carti
14:2=7 (pretul unei carti) 
Scuze de exprimare ,dar am facut-o in graba :)
2 5 2
2014-04-30T10:59:55+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
X=pretul pixului:
y=pretul carti ;
s=pretul pixului;
z=pretul caietului;
x+y=10 lei;
y+z=9 lei
z+s=5 lei
iei primele 2 ecuati scoti una in functie de cealalta si inlocuiesti , apoi inlocuesti in a 3 ecuatie . e putin cam complicat dar sa fii atent  :D
Ionues ........frate, ai copiat de la mn asa ca shut up!!!