Răspunsuri

2014-04-29T21:10:49+03:00
Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-04-29T21:12:29+03:00
 Subramurile industriei grele - siderurgia , constructoare de masini , chimia , s.a. -care contribuie cu 3/4  la productia industriala , dar randamentele intreprinderilor sunt in mare parte departe de realizarile tarilor dezvoltate . Siderurgia este prezenta in Ural , regiunea Moscovei , bazinul carbonifer Kuznetk , dar si in centre izolate ( exemplu : Kostomuksa si Cerepovet in NV  ) , metalurgia neferoasa in Ural si langa hidrocentralele din Siberia Centrala , constructoare de masini in Ural si in partea europeana , mai ales  ( Moscova , St. Petersburg , Nijni Novgorod , Taritan , s.a.), industria chimica in Ural , Peninsula Kola , orasele importante din partea europeana si din sudul Siberiei ( Omsk , Tomsk , Krasnoiarsk , Irkutsk , s.a. ) . Industria textila este concentrata in zona centrala a partii europene .                      
   Agricultura se practica pe mari intinderi in jumatatea sudica a partii europene si pe zone mai restranse in sudul Siberiei . Se cultiva grau , secara , orz , porumb , sfecla de zahar , cartofi, in pentru fuior ; viticultura si pomicultura au ponderi restranse . Se cresc ovine, bovine si porcine , iar in extremul nordic reni . Vanatoarea este o activitate importanta in Siberia ( animale cu blanuri scumpe ) , iar pescuitul este dezvoltat ( porturi mai importante Murmansk , Arhanghelsk , Nahodka , Ohotsk)
          Rusia dispune de o uriasa retea de transporturi (feroviara  rutiera , fluviala , aeriana ) , mai densa in partea europeana . Valorificarea imenselor bogatii ale Siberiei a impus extinderea permanenta a retelei de transporturi (inclusiv a conductelor pentru petrol si gaze naturale ) .
2 4 2