Va rog spunetimi care sunt numeralele cardinale si care sunt cele ordinale plz nush sa fac diferenta

2
Numeralul cardinal exprimă numeric cantitatea obiectelor.
Propriu-zis - exprimă un număr abstract sau un număr de obiecte. Pot fi:
simple (zero, unu, patru, trei, sută, mie, milion, miliard)
compuse (unsprezece, treisprezece, patruzeci) .Numeralul ordinal exprimă ordinea prin numărare a obiectelor sau acțiunilor într-o înșiruire. Exemple: întâiul, primul, secundul, al treilea.
Cele cardinale sunt numerele acelea simple pe care le folosesti des de exemplu: 1,2,3,4......100...1345..! Iar numerele ordinale sunt numere ce indică ordinea: primul, al doilea (al 2-lea), al treilea...etc.! :*

Răspunsuri

2014-04-29T21:08:53+03:00
Cele cardinale de ex sunt unu,doi,trei.....
iar cele ordinale arata ordinea de ex primul, al doilea ..
5 4 5
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-29T21:11:23+03:00
Numere cardinale.
Exemplu: opt,sase,sapte.
Numerele cardinale sunt cele care indica numarul unor obiecte/lucruri,fenomene.
Numere ordinale.
Exemplu: al 2-lea,al 3-lea,al 4-lea.
Numerele ordinale sunt cele care indica ordinea. "ORDINALE"-"ORDIN".
Tu esti al 3-lea elev.
Al 3-lea numar cardinal.
14 4 14