Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2013-12-09T11:33:13+02:00
Prin "aliza" cred ca vrei sa spui analiza.

Analiza frazei se face dupa urmatoarele etape:
- se subliniaza predicatele, 
- se identifica elementele de legatura
- se stabileste raportul de subordonare/coordonare intre propozitii
2 3 2
Cel mai inteligent răspuns!
2013-12-09T14:05:40+02:00

Analiza sintactică a frazei
Analiza sintactică a frazei presupune următoarea succesiune de etape:  
1. Segmentarea frazei în propoziţii:

– identificarea şi sublinierea predicatelor
 – marcarea elementelor de relaţie
– coordonatoare şi subordonatoare
– prin includerea lor între paranteze
– delimitarea propoziţiilor şi numerotarea lor
2. Precizarea felului propoziţiilor şi stabilirea raportului sintactic dintre ele:

 – propoziţii principale / propoziţii subordonate / propoziţii regente
3. Alcătuirea schemei relaţionale
4. Caracterizarea frazei:

a) frază formată prin coordonare
b) frază formată prin subordonare
c) frază mixtă

4 4 4