Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-29T11:31:15+03:00
Problema : Un obiect ce costa 5000 lei dupa 2 ani s-a scumpit cu 70%. Care este pretul                  dupa scumpire?

Rezolvare : pret initial=5000 lei
                 pret final=x lei
                 procent de modificare= 70
%

                 pret final=
 \frac{procent}{100} *pret initial

                 x=( \frac{100+70}{100} )*5000
                 x= \frac{170}{100} *5000

                 x=8500 lei (pret final)
2014-04-29T11:35:19+03:00
Ion a împrumutat de la colegul de clasa 100$ pentru a cumpăra o bicicletă, colegul a dat acordul cu condiția ca Ion sa întoarcă peste doi ani 100$ + 70%

Rezolvare 100*1,7 = 170$
sau 100*0,7 = 70$ + 100$ care ii datora
Total ion a Întors 170$
------------------------------------------------
Cazul 2.
Colegul ia împrumutat cu 70% pe an, ia zis că poate întoarce peste un an suma iar dacă nu o sa poată, atunci suma necesara o poate întoarce peste 2 ani.

Cît a întors ion ?
Dupa primul an 100*1,7=170$
In anul 2 calculam 70% deja de la 170$ 170*1,7 = 289$

Ion a intors peste 2 ani o sumă practic tripla de 289$