Suma dintre un numar natural, jumatatea sa si sfertul sa este 77. Aflati numarul.

2
x+x/2+x/4=77, 7x/4=77, x=77ori4/7, x=44
Luam "c" ca fiind sfertul numarului si avem astfel relatia c+2c+4c=77; unde 2c jumatatea numarului si 4c numarul intreg...in final iti da x=44 deoarece vei avea de mai sus 7c=77 rezulta c(adica x/4) este 11 si il inmultesti cu 4 pentru a avea numarul cerut:D
77:7=11;11x4=44
77:7=11;11x4=44;

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-28T21:49:39+03:00
2014-04-28T21:51:29+03:00
A+1/2·a+1/4·a=77
(4a+2a+a):4=77
7a:4=77
7a=308
a=44
3 3 3