Miruna pleaca in excursie. In prima zi cheltuie o treime din bani, a doua zi un sfert din rest, a treia zi jumatate din noul rest si ii mai raman 30 de lei. Cu cati bani a plecat Miruna in excursie? Cat a cheltuit in fiecare din cele trei zile?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-28T20:44:32+03:00
I zi:x/3 a cheltuit
x-x/3=2x/3 rest
II zi:2x/3·1/4=2x/12 a cheltuit
2x/3-2x/12=6x/12 se simplifica=x/2 rest
IIIzi:x/2·1/2=x/4
x/2-x/4=x/4
x/4=30
x=4·30
x=120
verificare
I zi:120/3=40 lei cheltuiti
120-40=80 lei rest
II zi:80/4=20 lei cheltuiti
80-20=60 lei rest
III zi:60/2=30 lei cheltuiti
60-30=30 rest
4 3 4
2014-04-28T21:09:41+03:00
 suma de bani I____________________I______________________I_________________I
ZIUA I             I____________________I------------------------------RESTUL---------------------------I
ZIUA II                                                I__________I-------------------I--------------I-----------------I
ZIUA III                                                                  I______________I---------30 lei---------I
  observam ca restul din ziua a IV ARE  1 segment mare din ziua a II a +jumatate, deci
ZIUA III = 60 LEI ( 30 CONSUMATI + RESTUL)
ziua II  =  20 LEI CONSUMATI raman 60
ziua I =    40 LEI CONSUMATI raman 80
 SUMA TOTALA DE BANI 120 lei
PENTRU AINTELEGE MAI BINE IMPARTE FIECARE SEGMENT MARE PORNIND DE LA ULTIMA ZI IN 2 BUCATI .
algebric  se rezolva cu metoda mersului inapoi. sper ca ti-am fost de ajutor