ma poate ajuta cineva cu 2: 1.Dati formele literare actuale ale urmatoarelor cuvinte si constructiicari,le-a fost cumpărat,ș-a pus,ticnă,a turbura,jacheta a cenușie,a trimes,congediu,aminterea,mâne,să văz, țiu minte,dește,oț
2.Indicați ce tip de abatere de la forma literară actuală se constata la cuvintele si construcțiile de la ex.2 ..fonetică,morfologică sau sintactică.
Morfologie=parte de vorbire ; sintactic=parte de propozitie

Răspunsuri

2014-04-28T20:23:05+03:00
MORFOLÓGIC, -Ă, morfologici, -ce, adj. 1. (Biol.) Privitor la structura organismelor plantelor și animalelor și la structura solului (terestru). 2.(Lingv.) Care privește studiul părților de vorbire și flexiunea lor, care ține de morfologie (2), privitor la morfologie
FONÉTIC, -Ă, fonetici, -ce, s. f.adj. 1. S. f. Ramură a lingvisticii care studiază producerea, transmiterea, audiția și evoluția sunetelor limbajului articulat. ◊ Fonetică generală = ramură a foneticii care studiază sunetele în general, fără să se oprească la o limbă anumită. Fonetică descriptivă(sau statică) = ramură a foneticii care se ocupă cu descrierea și clasificarea sunetelor vorbirii în general sau ale unei limbi anumite într-o perioadă determinată. Fonetică istorică (sau evolutivă) = ramură a foneticii care studiază sunetele unei limbi sau ale unui grup de limbi înrudite în dezvoltarea lor, încercând să stabilească legile după care au loc modificările fonetice. Fonetică experimentală (sau instrumentală) = ramură a foneticii care studiază sunetele articulate cu ajutorul unor aparate speciale și al unor mijloace tehnice. Fonetică sintactică = studiul modificărilor fonetice suferite de un cuvânt sub influența cuvintelor vecine cu care se găsește în relații sintactice. Fonetică funcțională = fonologie. 2. Adj. Relativ la sunetele unei limbi; care ține de fonetică (1), privitor la fonetică. ◊ Ortografie fonetică = ortografie bazată pe principiul scrierii cuvintelor după cum se pronunță.
SINTÁCTIC, -Ă, sintactici, -ce, adj. 1. Care se referă la sintaxă, care aparține sintaxei. 2. (Substantivat, f.; în sintagma) Sintactică poetică = sintaxă poetică, v. sintaxă.
1 1 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-28T20:23:30+03:00
FONETIC=CE CUPRINDE SUNETELE SI MODUL DE SCRIERE
MORFOLOGIC=PARTE DE VORBIRE
SINTACTIC=PARTE DE PROPOZITIE
bine
incerc
1.Dati formele literare actuale ale urmatoarelor cuvinte si constructiicari,le-a fost cumpărat,ș-a pus,ticnă,a turbura,jacheta a cenușie,a trimes,congediu,aminterea,mâne,să văz, țiu minte,dește,oț
2.Indicați ce tip de abatere de la forma literară actuală se constata la cuvintele si construcțiile de la ex.2 ..fonetică,morfologică sau sintactică. Ma intereseaza exercitiul 2
fonetica sigur . imi dai te rog si "multumesc"? :)
ms ca maa ajuti