Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-28T20:42:34+03:00
Deci avem un triunghi generat de intersectia a trei drepte necoliniare.
Fie A, B, C, punctele de intersectie ale acestor drepte. Ele determina pe dreptele respective segmentele AB, BC si CA.

Avem deci ceea ce se numeste cea mai simpla curba stramba inchisa si anume triunghiul de varfuri A, B si C

Ce se intampla cand doua drepte se intersecteaza ? Apar niste unghiuri care au suma egala cu 360 grade. Aceste unghiuri sunt egale doua cate doua, avem adica doua unghiuri opuse la varf si inca doua unghiuri opuse la varf si suma lor totala este 360 grade.
Daca privim intersectia a doua drepte in raport cu o dreapta care este taiata de alta dreapta, putem spune ca avem de doua ori unghiul de 180 grade

Asadar fie intersectia doua cate doua a trei drepte necoliniare, intersectie numita triunghi, pentru ca e formata din trei unghiuri. Suma unghiurilor interioare unui triunghi este de 180 grade.
Tinand cont ca unghiurile opuse la varf sunt egale,se cunoaste ca un unghi complementar dintr-un varf oarecare al triunghiului este egal cu 180 grade - suma celorlalte doua unghiuri din acel triunghi.

Se ia un creion si o coala si urmarind textul meu se fac desenele corespunzatoare explicatiilor oferite de mine.
2 5 2
2014-04-28T21:44:38+03:00
Numim unghi exterior al unui triunghi unghiul format de o latura a triunghiului si prelungirea altei laturi.Obs. : Unghiul exterior este adiacent si suplementar cu unghiul triunghiului.Teorema unghiului exterior: Masura unui unghi exterior al unui triunghi este egala cu suma masurilor unghiurilor neadiacente cu el. Ok?