Sunt clasa a 7a si am ajuns la lectia sunetul , va rog sa ma ajutati sa rezolv problema urmatoare : Dupa cat timp dupa ce am observat fulgerul auzim tunetul produs de un fulger care a avut loc la 6,8 km de noi ? P.S. viteza luminii in aer = 300.000 m/s ; viteza sunetului = 340 m/s . -Multumesc anticipat!

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-28T20:14:34+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Spatiul de 6.8km, adica 6400 de metri este parcurs de sunet cu viteza de 340m/s in miscare uniforma.
Dar S=V*t
Deci
t=S/V
t=6400/430=20s
Viteze luminii nu joaca nuci-un rol !
Succes!
vezi ca este clasa 7 si notatia este distantă nu spatiu (nu trebuie sa se incurce mai rau decat trebuie ca si asa dacă nu poate rezolva problema asata e clar ce fizică stie)
Puteai sa spui asta si fara sa ma judeci . ;) Aveam o idee despre cum se rezolva problema , vroiam doar sa fiu sigura . Oricum , merci !
In dictionarul explicativ al limbii romane scrie la SPATIU=Lungime luată de-a lungul traiectoriei unui corp mobil. Deci....................
2014-04-28T20:38:54+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.

t=d/vs=6800m/340m/s=20s

iar fulgerul este vazut aprope instantaneu datorită vitezei luminii 300000km/s

t=d/vl=6,8km/300000km/s=0,000022s(deci foarte scurt instantaneu)