Puneti cuvintele din paranteza la forma corecta. explicati alegelea facuta. a) paza ( bun) trece ( primejdiile) rea b) un mar (putrede) strica o gramada mare de (mar) frumoase c) limba e dulce si (amar), dupa fapte d) omul nu e nicodata (batrana) cand e vorba de invatatura

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-28T16:13:48+03:00
A) paza buna trece primejdia grea
b) un mar putred strica o gramada de mere frumoase
c) limba e dulce si amara dupa fapte
d) Omul nu e niciodata batran pentru invatatura
*se fac acordurile dintre substantive si adjective
22 4 22
2014-04-28T16:31:11+03:00
Puneți cuvintele din paranteză la forma corectă.Explicați alegerea făcută.
a) paza bună trece primejdia rea
   Am scris ”bună” și ”primejdia”,deoarece deoarece adjectivele trebuie să aibă aceeași persoană,adică adjectivul bună trebuie să aibă aceeași persoană ca substantivul care îl determină,adică substantivul ”paza”,iar substantivul ”primejdia” trebuie să aibă aceeași persoană ca adjectivul pe care îl determină,adjectivul ”rea”.(Persoana a |||-a)
b) Un măr putred strică o grămadă de mere frumoase.
   Am scris ”putred” deoarece adjectivul trebuie să aibă același număr cu substantivul
   care îl determină,adică substantivul ”măr”,iar substantivul ”măr” trebuie să aibă același număr cu adjectivul pe care îl determină,adjectivul ”frumoase”.(Numărul singular,apoi numărul plural)
c)Limba e dulce și amară după fapte.
   Am scris ”amară” deoarece adjectivul trebuie să aibă același gen ca substantivul care îl determină,substantivul ”limba”.(Genul feminin)
d)Omul nu e niciodată bătrân când e vorba de învățătură.
  Am scris ”bătrân” deoarece adjectivul trebuie să aibă același gen ca substantivul determinat,substantivul ”omul”.(Genul masculin)
Sper că te-am ajutat.Multă baftă! :*
7 4 7