Răspunsuri

2014-04-28T16:10:48+03:00
Temperatura aerului este deasupra apei si de aceea incepe sa inghete pe deasupra nu pe dedesupt.
1 2 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-28T16:21:17+03:00
Catalin, stii despre anomalia apei?
Fii atent aici.
Sa presupunem ca apa unui lac are temperatura de 10 grade C. Daca temperatura aerului scade, atunci va scadea si temperatura apei.
Prin racire apa se contracta ca mai toate substantele si densitatea ei creste. Deci apa rece de la suprafata se lasa la fundul lacului deoarece are densitate mai mare. Asta se intampla pana la temperatura de plus 4 C la care apa are cea mai mare densitate. Deci toata apa din lac va capata temperatura de 4 C. Acum apare anomalia apei si anume scazand temperatura catre zero C, apa isi mareste volumul si astfel isi micsoreaza densitatea si ramane la suprafata.
Concluzia este ca la suprafata apa poate sa inghete si la fundul lacului apa are plus 4 C!
Ce importanta are? Mare!
Daca la fundul lacului apa are cel putin 4 C chiar daca la suprafata e inghetata la minus 20 C, atunci vietatile de la fund nu ingheata!
Nici plantele. In felul acesta , anomalia apei conserva viata in lacuri, mari si chiar oceane!
Sper ca s-a inteles ce am vrut sa spun.
Succes!
7 4 7