Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-28T19:41:26+03:00
Un verb auxiliar (de la cuvântul latinesc auxilium „ajutor”) este un verb ajutător (fără sens lexical deplin), asociat funcțional cu o anumită formă a unui verb principal (cu sens deplin) pentru a alcătui o altă formă a acestui verb, numită formă compusă. Totuși, verbele auxiliare folosite separat de un verb principal au sens deplin, la fel ca celelalte verbe. Verbe auxiliare se folosesc în multe limbi, de exemplu în cele indoeuropene, în cele fino-ugrice etc. În general, verbul cu sens deplin (principal) se folosește la o formă impersonală (infinitiv, participiu etc., iar verbul auxiliar este cel care primește morfemele ce exprimă modul, timpul, numărul și persoana.


Un verb copulativ este un verb care formează un predicat nominal împreună cu o altă parte de vorbire cu funcție de nume predicativ

acestea sunt a verbului a fi?
da
ai copiat-o? :-)
:D
Da.Aceasta explicatie ne-a fost data in clasa de frofa de Romana
2014-04-28T19:44:30+03:00
A fi este verb copulativ deoarece arata ce se spune despre subiect (P.N. raspunde la intrebarile ce este,cine este,cum este? ) . P.N.-verb copulativ+nume predicativ .cu atat te pot ajuta. la auxiliar nu mai stiu :(