Se considera triunghiul ABC si M un punct exterior dreptei BC . construiti un triunghi MNP care sa aiba doua laturi respectiv paralele cu AB si AC si a treia inclusa in dreapta BC .
vreau doar sa imi explicati ce sa fac la problema .
va rog !!!

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-28T08:36:07+03:00
E simplu. Desenezi triunghiul ABC. Desenezi un punct M in afara triunghiului, exterior dreptei BC (opus fata de A, nu simetric). Din punctul M trasezi o dreapta paralela cu AC, intersectia acesteia cu BC o notezi cu N. Analog procedezi cu cealalta paralela cu AB, intersectia cu BC o notezi cu P. Vei obtine un triunghi MNP cu baza NP situata pe dreapta BC. Cele doua triunghiuri  (ABC si MNP) vor fi asemenea (nu congruente). Sper ca te-am ajutat si ai inteles.
2014-04-28T08:39:15+03:00
Problema zice ca ai doua laturi paralele si una e pe o latura.
Asadar  Punctul M exterior lui BC  se va afla si el pe o altura si anume pe AC.
Deci vei avea triunghiul MNP asemenea cu ABC si cu latura NP pe dreapa BC si cu latura MP pe dreapta AC
Ai inteles gresit problema. Trebuie sa ai doua laturi paralele cu AB, respectiv AC. Singura latura comuna trebuie sa fie BC. Ai mai multe variante; M sa fie in exteriorul laturii BC opus lui A, de partea lui A dar in interiorul triunghiului ABC sau de partea lui A in exteriorul triunghiului ABC. Nu trebuie sa ai 2 laturi comune.
Unde scrie ca nu trebuie sa fie 2 laturi comune ? Oricum Dumneavoastra ati dat una din solutiile generalizate, pe cand eu i-am prezentat doa un caz particular. Va felicit pentru raspunsul dat care intradevar este cel mai bun,
Se specifica in enunt: din punctul M sa se traseze doua drepte paralele cu laturile AB si AC. Daca M este situat pe latura AC ar insemna sa fie latura comuna, nu poate fi paralela cu ea insasi, nu?