Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-27T20:41:02+03:00
1.dezvoltarea tehnicii constructiei navale.
2.dezvoltarea instrumentelor pentru navigatie;
3.aparitia capitalismului.
4.mari interese ale bisericii catolice de a convertii Lumea noua la crestinism
5.marile puteri maritimie vroia sa se grupeze in colonii
2 5 2
2014-04-27T20:43:19+03:00
Dezvoltarea tehnicii construcției navale, cu corăbii mai robuste cu care se puteau efectua călătorii mai lungidezvoltarea și perfecționarea instrumentelor de navigație, ajutând la o mai bună orientare pe mare, de exemplu "Oul de Nürnberg" descoperit probabil de Peter Henlein,apariția capitalismul timpuriu care stimulează interesele pentru comerț pe mare, având drept urmare constituirea primelor companii comerciale; în același timp Drumul Mătăsii își pierde din importanțăinteresele religioase ale bisericii, în special a celei catolice, de a converti "Lumea nouă" la creștinisminteresele marilor puteri maritime din acea perioadă de a se extinde prin colonii, un exemplu este "Hotărârea de la Tordesillas" a papei (1494), care împarte globul între Spania șiPortugalia ca un măr tăiat în două. Contractul din Madrid precizează folosirea resurselor naturale din "Lumea nouă".