Doi frati au impreuna 180 lei= Primul cheltuie 25% din suma sa iar al doilea 40% din suma sa , cei doi raman cu sume egale .

a) Ce sume au avut initial cei doi frati?
b) ce suma de bani a cheltuit fiecare

2
vezi datele sunt corecte?
da frate
Asa scrie pe simulare
nu se imparte exact
stergel ca am gresit .Scuze

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-27T15:43:47+03:00
X+y=180
x-25/100*x=y-40/100*y
3x/4=3y/5
12y=15x
y=15x/12
 
x+15x/12=180
27x/12=180=>x=80 lei; y=15*80/12=100 lei
b) 25/100*80=20 lei
   40/100*100=40 lei
1 5 1
2014-04-27T15:45:12+03:00
X-suma initiala primului copil 
y-suma initiala a celui de al doilea
x+y=180
x.25/100=y.40/100
x.1/4=y.2/5
x=8y/5
8y/5+y=180
aducand la acelasi numitor⇒8y+5y=180.5
13y=900
y=900/13
x=8y/5=8.900/5.13
daca nu e bine sterge