Cine ar putea sa imi explice cateva notiuni despre randament,lucru mecanic util/consumat? multumesc

2
Te rog sa cauti in postarile bele Bcz, deoarece am mai tratat acest subiect aici. Daca nu te descurci te rog sa scrii aici si o sa mai tratez odata!
mai trateaza odata:))

Răspunsuri

2014-04-27T16:05:01+03:00
Randamentul nu are unitate de masura se exprima in procente,-si este egal cu raportul
dintre Lu si Lc
Lu-lucrul mecanic util(necesar desfasurarii unui proces fizic)
lc-lucrul mecanic consumat(energia consumata de un corp)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-27T17:32:18+03:00
Randamentul este un numar, deci o marime adimensionala, fara unitate de masura, care ne spune cat de bun este un mecanism sau un proces. Se defineste ca fiind raportul dintre "ceva util" si "ceva consumat".
Prin "ceva" intelegem lucru mecanic, putere, energie, forta etc.
Deci putem scrie
r=Lu/Lc=Pu/Pc=Eu/Ec=Fu/Fc
Simbolul u inseamna util iar c inseamna consumat.
Marimea utila (Lu.Pu.Eu,Fu) este marimea care executa un proces in conditii ideale, fara pierderi.
Marimea consumata este cea care rezolva procesul tinanad cont de pierderi in cazul real.
Rezulta ca marimea consumata acopera marimea utila si o parte se pierde, prin frecare, prin radiatii sau alte fenomene secundare.
In concluzie
Lu<Lc; Pu<Pc; Eu<Ec si Fu<Fc
Deci randamentul este totdeauna mai mic decat unitatea r<1
In cazul in care se considera ca nu sunt pierderi, randamentul are valoarea 1, fapt ideal, si ireal in practica. Aceasta situatie cu r=1 este un model in fizica si se lucreaza destul de des cu el.
Daca un sistem patghie, plan inclinat, etc are spre ex randament 0,7 atunci inmultim cu 100 si dam randamentul in procente.
r=0,7=70%
Se vorbeste de randament al utilajelor in toate domeniile si cu el caracterizam cat de bun este  utilajul folosit!
Succes!
1 5 1