Daca un triunghi isoscel are lungimile loturilor concurente egale cu 25 cm si lungimea bazei de 30 cm ,atunci lungimea înălțimii corespunzătoare uneia dintre laturile concurente va fi egala cu ......cm

2

Răspunsuri

2014-04-27T12:35:34+03:00
Prima dată calculăm înălțimea care cade pe bază.
h= \sqrt{ 25^2 - 15^2 } = \sqrt{400} =20- teorema lui Pitagora, iar una din catete este jumătate din lungimea bazei.

Aria triunghiului poate fi scrisă în 2 feluri.  \frac{20 \cdot 30}{2} =  \frac{25 \cdot h'}{2} \Rightarrow h'=24

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-27T12:36:14+03:00