Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-27T12:36:26+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Valorile normale ale presiunii sangelui acceptate sunt :
presiunea sistolică(maxima)-120-140 mmHg
presiunea diastolică (minima)-80-90 mmHg
dacă esti doar clasa 7 trebuie sa intelegi ca mmHg este o unitate de masură pentru presiune o marime fizică care este egală cu raportul dintre forta exercitată uniform si perpendicular pe unitatea de suprafata(vei invata in cls 8 la fizică)
in cazul sangelui presiunea este forta exercitată de sânge asupra peretilor arterelor.sangele este un lichid diferit de apă (are vascozitate si are o altfel de curgere)
peste valorile normale se instaleaza hipertensiunea arterială(HTA)
In cazul unor valori mai mici avem hipotensiune arterială
2 5 2
  • Utilizator Brainly
2014-04-27T14:14:17+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Tensiunea arteriala (TA) reprezinta presiunea exercitata de coloana de sange asupra peretelui vascular, in special asupra tunicii interne-endoteliul) in timpul contractiei si relaxarii ritmice a inimii.Exista doua componente ale presiunii sanguine :presiunea sistolica - este presiunea exercitata asupra peretilor arteriali cand inima se contracta (in sistola) - cu valori normale intre 100 si 130 mm coloana de mercur (Hg); presiunea diastolica - este presiunea exercitata asupra peretilor arteriali cand inima se relaxeaza intre doua contractii (in diastola) - cu valori normale sub 85 mmHg.
1 4 1