!!URGENT!!
,,Batrânul Dan traieste ca soimul
singuratic În pestera de stânca, pe-un munte paduratic, Vechi pustnic,
ramas singur din timpul sau afara,Ca pe un gol de munte o stânca
solitara,Dincolo din morminte el trist acum priveste O tainica fantasma
ce-n zare s-adânceste, Fantasma dragalasa a verdei tineretiCe fuge de
rasuflul geroasei batrâneti,Si zice: "Timpul rece apasa-umarul meuSi cât
m-afund în zile, tot simt ca e mai greu!O! lege-a nimicirii, o! lege
nemiloasa!Când, când s-a toci oare a vremii lunga coasa!"Apoi el pleaca
fruntea si cade în visare,Iar muntii, albi ca dânsul, se-nclina-n
departare. ,,
Dan , capitan de plai -Vasile Alecsandri
1 precizati trasaturile care apar in potretul lui dan
2 identificati comparatiile din text si exemplificati semnificatia acestora
3Identificati culorile prin are se realizeaza antiteza dintre tinerete si batranete in text
4 identificati felul primelor 3 adverbe din textul dat
5identificati adverbele cu f.s. de nume predicativ ,precizati felul si gradul acestora
6indicati adverbul relativ din text
7 identificati adverbul si locutiunea adverbiala din urmatoarele enunturi si indicati f.s. a acestora
+Imposibil sa vina
+Fara doar si poate ca o sa vina
8indiati primele doua prepozitii din text si precizati felul acestora
9 indicati conj din ultimee doua versuri si precizati felul acestora
10indicati interj din text
11indicati un argument referitor la personajul prezentat care sa demonstreze ca fragmentul reprodus fac parte dintr.un poem eroic

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-27T10:04:02+03:00
1.Dan este un batran ce traieste singur intr-o pestera.Fiind atat de singur,aceasta(stanca) este singura sa prietena,fiindu-i ''solitara''.Acestuia ii pare rau ca anii au trecut si ca a imbatranit si isi aduce aminte de tinerete ca de o fantasma.Si-ar dori ca timpul sa-l auda si sa nu ii faca cunostinta cu coasta cea lunga a vremii.
2.''traieste ca soimul singuratic''-sugereaza ca batranul Dan traia absolut singur in natura
''ramas singur ca pe un gol de munte''-sugereaza ca acesta a ramas singur in pestera,doar el si natura
3.Culoarea prin care se realizeaza antiteza dintre tinerete si batranete este verde: ''dragalasei verde tinereti''
4.singur-adverb de mod
acum-adverb de timp
mai greu-adverb de mod
6.,,Când, când s-a toci oare a vremii lunga coasa''-cand este adverbul relativ
7.imposibil-adverb,f.s.complement circumstantial de mod
Fara doar si poate-locutiune adverbiala,f.s. complement circumstantial de mod
8.in-prepozitie simpla
pe-prepozitie simpla
9.ca-conjunctie de subordonare
10.,,O!lege a nimicirii,O!lege nemiloasa''-O-urile de aici sunt interjectii simple
11.Aceasta opera este un poem eroic pentru ca este o naratiune in versuri.
225 4 225
2014-04-27T10:12:36+03:00
2.Comparatiile din text sunt:Ca pe un gol de munte si comparatia albi ca dansul.Comparatia albi ca dansul semnifica imbatranirea lui Dan care este asemanata cu zapada de pe munti.
3.Culorile prin care se realizeaza antiteza dintre tinerete si batranete sunt:verde si alb.
4.Felul primelor 3 adverbe din text este:
-ca soimul-este adverb de mod
-singur-adverb de mod
-acum-adverb de timp
7. Locutinunea fara doar si poate are functia sintactica de complement circumstantial de mod.
10.Interjectia din text este :o!

Sper ca te-am ajutat macar putin restul mai incercati!
48 3 48