Cu sfertul treimii jumatatii pensiei dumneaiei, bunica ar avea sa cumpere o bluza de 11 lei . Cate astfel de obiecte vestimentare reprezinta banii ei dobanditi intr-o luna ? ( Reprezinta grafic,)

2

Răspunsuri

2014-04-26T22:22:10+03:00

[(x/2)/3]/4=11⇒ (x/2)/3=44⇒x/2=132⇒x=264 lei (pensia pe o luna)

264/11=24 (de obiecte)

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-26T22:25:44+03:00
Daca jumatate din pensia bunicii se imparte la 3 atunci avem 6 treimi .cele 6 treimi se impart la4 atunci pensia bunicii este format din 6x4=24 parti o patrime este 11 lei
11x24=264 lei este pensia intraga a bunicii deci bunica poate cumpara 24 deastfel de obiecte vestimentare.
I---I---I---I---I---------------I-----------------I------------------I------------------I-----------------Ipensia totala
 1/4                                          1/2 
4 4 4