Nu mai stiu cum se fac transformarile cu submultiplii metrului ..am primit testul asta pt angajare la o fabrica si l-am picat de ex :

cm in mm sau dm in cm si tot asa.. am cautat pe google ..dar n-am inteles nimic..

258 mm.........? cm sau

25,6 m..........? mm si tot asa dcm bla bla.

Imi poate da cineva un exemplu sau mai multe.. cum sa le transform..trebuie sa inmultesc 258 * 10 si aflu rezultatul sau cum???..ca nu inteleg deloc..n-am mai facut transformari din clasele 1-4 si am uitat :))) .va rog ajutati-ma:luni merg sa-l dau din nou si nu vreau sa pic testu` iaaaar..daca il pic nu ma angajeaza !!:)))

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-26T17:57:18+03:00
Deci mm,cm,dm,M daca ai de transformat din m in dm inmultesti respectivul numar cu 10. Daca ai din m in cm cu 100 si daca ai din m in mm cu 1000. Dai ai din mm in m imparti la 1000. Imagineaza-ti ca ai avea o scara si pe fiecare treapta ar fi mm,cm,dm si m si in functie de transformarile tale inmultesti sau imparti la 10 . Sper ca ai inteles :d
16 4 16
Acum am inteles..de exp daca am de transformat 248 mm........... ? dm atunci impart 249 : 10 -urc scara..si tot asa. Daca cobor scara de exp 248 dm......? mm atunci inmultesc cu 10 si tot asa! De fiecare data cand vreau sa transform impart sau inmultesc cu 10..!! Mersi frumos..acum am inteles! :*
Ma bucur ! :* si cand ai un numar la puterea a doua si trebuie sa tranformi inmultesti sau imparti la 100, iar daca este la puterea a3a inmultesti sau imparti la 1000. Intelegi tu :*
2014-04-26T18:31:45+03:00
Deci,dm(decimetri),cm(centimetri) si mm(milimetri) sunt submultiplii metrului,adica mai mici decat metrul,iar dam(decametri),hm(hectometri) si km(kilometri) sunt multiplii metrului,adica mai mari decat metrul,daca ai de transformat metri in decimetri trebuie sa inmultesti cu 10,daca ai de transformat metri in centimetri,inmultesti cu 100 si daca ai de transformat in milimetri,inmultesti cu 1000.Dar daca ai de transformat metrii in decametri,imparti la 10,daca ai de transformat metrii in hectometri,imparti la 100,iar daca ai ai de transformat metrii in kilometri,imparti la 1000.De exemplu:
258 mm=258:10=25,8 cm
25,6 m=25,6x100=2560mm

Sper ca te-am ajutat.Multa bafta!
14 4 14