Explicati de ce a intrat Romania in al II-lea razboi mondial impotriva URSS..(RUSIA)

2
Impinsa de situatia critica in care se afla…la 26-27 iunie 1940, teritoriul dintre Prut si Nistru (Basarabia), precum si partea de nord a Bucovinei au fost incorporate Uniunii Sovietice. Tot pe baza ultimatumurilor din iunie 1940, URSS a ocupat si cateva insule nelocuite.
Intrucat negocierile romano-ungare, desfasurate la Turnu-Severin, n-au ajuns la nici un rezultat, Germania hitlerista si Italia fascista au rapit Romanie la 30 august 1940, in cadrul unei intalniri care a avut loc la Viena, partea de nord-vest a tarii.
Poporul roman s-a trezit singur, parasit de toate puterile Europei, fara nici un sprijin din afara.
Spre sfarsitul verii anului 1940, situatia Romaniei s-a agravat in chip ingrijorator.
Pentru a extinde razboiul in rasarit si a cuceri Uniunea Sovietica, Germania avea nevoie de pozitia strategica si de potentialul economic al Romaniei. Germania a sprijinit Garda de Fier din Romania in incercarea acesteia de a acapara puterea in stat.
In octombrie 1940 guvernul antoniscian a acceptat intrarea trupelor germane in Romania.
Dupa ce a subordonat din punct de vedere economic si politic Ungaria, Romania si alte tari din Europa, Germania nazista a dezlantuit impreuna cu aliatii sai, la 22 iunie 1941, razboiul impotriva Uniunii Sovietice.
ms

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-04-26T12:54:21+03:00
Romania a intrat in al doilea razboi mondial pentru preferintele Germaniei
2014-04-26T13:29:19+03:00