Realizati enunturi in care sa existe: subiective, predicative, atributive, completive directe si indirecte prin elementele de legatura: cine, cui, cui, daca, sa, care, cum.

2
Imi pare rau ca este un om de valoare dupa cum l-am simtit, dar din punct de vederea al caracterului, nu comentez.
a si inca odata ms pt raspuns de top :)
Nu menajez, nu sunt un postmodern aburit de multiculturalism si political correctness, clar ? Meritologia, atat ? Iar a va permite sa vorbiti de caracterul singurului prof la toate materiile care s-a inscris pe acest site sa va ajute gratuit cheltuindu-si timpul, e o blasfemie, rusine sau retrageti urgent, poate va duve mintea, da?
Polonia - brainly - 189 profi, Franta - 2.234, Anglia - 2.341 etc....Romania - 1 ... cine vorbeste de caracter, al cui ? AL CUI ??? RUSINE VOUA !
Tsorin99 sa faca matanii numai ma "vede", are o trufie si o ipocrizie care m-a suparat rau, un plod vorbeste , indrazneste sa vorbeasca ? Eram olimpic in Franta cand inca nu se stia daca se naste...amaratul ! Ok, de-alde lui Mitica, imi pare rau de ei, pe voi va vor turmatiza maine, eu plec ...repede !

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-26T12:55:01+03:00
Subiective:
Nu se stie cine a plecat.
Se zvoneste daca a prins faptasul
E usor sa canti.
E fara dubiu cum a scapat.
Se zice care a plecat.
Atributive:
Intrebarea cine pleaca e fireasca.
Chestiunea cui i-a dat tema il nelinisteste.
Problema daca pleaca nu este decisa.
Gandul sa plece il nelinisteste.
Intrebarea care copil este cuminte, il deranjeaza.
Chestiunea cum pleaca , este o dilema.

Completive directe:
Iata cine pleaca acasa!
Vad cui ii place sa vorbeasca.
Stiu daca a plecat.
Aud care nu este cuminte.
Te rog sa asculti!
Vad cum se comporta.

Completiva indirecta:

Ma gandesc cine se joaca.
Ma gandesc cui sa-i dau cadoul.
Ma gandesc daca sa plec.
Ma gandesc sa raspund.
Ma gandesc care are dreptate.
Ma gandesc cum sa rezolv.

merg facute dupa sabloane toate, dupa acelasi model.
:) -cp

Dupa structuri morfo-sintactice, bineinteles.
2014-04-26T13:04:58+03:00
A devenit1/ care ce a dorit.2/    2 - predicativa
Se cuvine1/ cum e necesar2/    2- subiectiva
Era foarte departe o lumina 1/ care abia se vedea2/   2 - atributiva 
I s-a dat1/ cui nu merita premiul2/  2 - copletiva indirecta 
Ai ajuns 1/ cum ti-ai dorit2/.  2- predicativa 
Cine are carte1/, are parte.2/  1 - subiectiva
Se gandea 1/ sa se calugareasca.2/    2 - indirecta ( la ce se gandea, e verb reflexiv, da ?)
Se intreba1/ daca sa plece sau nu .2/   2 - indirecta ( la ce ? despre ce ?)

Nu e clar, intreaba, inca sunt aici pentru ajutor, sper ca genialul de carton a plecat, cata nesimtire si ignoranta....Domnul sa-l ierte !

2 5 2