Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-25T13:49:33+03:00
In  poiana la vreo cinci sute de metri de intrare in pestera Ion spune grupurile.El cu Victor Maria si Tic  intra in pestera iar Lucia Dan  si Ursu vor merge la poalele muntilor!Grupul lui Ionel ajunsese.Intrara inauntru .Era un intuneric bezna.Aprinsera lanternele.Tic sari niste pietre obisnuite.Victor avea harta.Deodata da-du de apa.AQu facut o pluta mare cu niste lemne!Ei pornira in aval.Se simteau extraordinar!
138 4 138
2014-04-25T14:36:10+03:00

"Cavalerii Florii de Cireș", numiti inițial "Teroarea Neagră", este primul volum din seria "Cireșarii" scrisă de Constantin Chiriță. Chiar de la începutul volumului este prezentat un bătrân pe nume moș Timofte. El este cel care se ocupa de soneria de la pauză. Nu mulți sunt copiii care ajung printre favoriții lui moș Timofte. Printre ei se află un grup de copii de clasa a VIII-a numiți Cireșarii pentru că locuiesc cu toții in cartierul Cireșului. Ei sunt: Ionel (fiul directorului), Victor (un elev model cu o logică extraordinară), Ursu (Teodor Teodoru, un mare gimnast cu o vedere uimitoare), Dan (un băiat destul de năzdravan) și doua fete, Maria (visătoare, cu suflet de poet) și Lucia (o fată destul de severă cu suflet de savant).Ei hotărăsc să facă o expediție științifică, cu scopul de a reface harta veche a Peșterii Negre. Cu ajutorul lui moș Timofte, Tic (fratele mai mic al Mariei) reușește sa ajungă și el în peșteră cu gândul de a găsi o cutie fermecată. Grupul de aventurieri hotărăște să formeze, pentru siguranța lor, două grupuri: unul în peșteră și unul afară, pe munte. Trăgând la sorți, cele două grupuri s-au împărțit astfel: Ionel, Victor, Tic și Maria în peșteră, iar Lucia, Ursu și Dan afară. Au stabilit că vor comunica prin niște aparate numite T.F.F., prin alfabetul Morse. Toată expediția părea să decurgă normal până când în peșteră "cei sortiți primelor întâlniri și primilor fiori" (așa cum îi numește autorul) găsesc semne ale unor oameni care cunosc deja peștera în întregime. După o serie de peripeții, ei află că printre oamenii care au fost în peșteră și care îi urmăreau făcea parte și Petrăchescu (un vânător grozav care nu a dorit să le dea copiilor barca lui). Acesta vrea să-i omoare pe toți cu orice chip. Datorită istețimii lor, copiii reușesc să scape, iar povestirea are un deznodământ fericit.
55 4 55