Răspunsuri

2014-04-24T09:26:49+03:00
A = numarul de timbre ale primului copil
b = timbrele celui de-al doilea
a + b = 120 | : 2
3/4 a = 1/2 b
a/2 + b/2 = 60
a/2 + 3/4 a = 60 (aducem la numitorul comun 4,amplificand prima fractie cu 2)
2a/4 + 3/4 a = 60
5/4a = 60
a = 48 timbre
b = 120 - 48 = 72 timbre
multumesc
la cls.IV nu cred ca au invatat cu aducerea la acelasi numitor
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-24T09:39:31+03:00
|_____|_____|_____|_____| primul copil
|...........|...........|...........||...........|...........|...........| al doilea copil

Un sgment are 120:10=12 timbre (atat este un sfert din cate are primul copil)

Primul copil are 12·4=48 timbre
Al doilea copil are 12·6=72 timbre