Răspunsuri

2014-04-23T22:38:32+03:00
Coh credddddddddddddddddddddddd
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-23T22:46:37+03:00
Μ CnH2nOn = 180
12n+16n+2n=180=>30n=180=>n=6 => C6H12O6
raportul de masa = 6*12(C):12(H):6*16(O)=6:1:8
Varianta 1

Stii ca rapotul se imparte cu un nr comun asfel daca pt H = 1 inseamna ca masa atomilor de hidrogen este egala cu nr impartit => pt, nr 6 obtii masa totala din compus
1*12:12*6:8*12=12:72:96 => C6H12O6 este compusul cautat
pt n = 6 obtii compusul pt care masa molara este 180
Varianta 2

Stii raportul de masa si folosesti urmatoarea formula
x/16 = 6 =>x=8*16 = 96 g O
y/12 = 8 =>y=6*12 = 72 g C
z/1 = 12 =>z=12 g H
=>96+72+12=180 g => C6H12O6
Varianta 3


dar din cate vad se da raport masic nu formula procentuala a substantei.....
aaaaaaa da
stai ca o sa completez
gata...acum e bine??
da e bine mersi mult'