Răspunsuri

2014-04-23T21:24:08+03:00
Ce vrei mai exact...

asa
5. Pronumele posesive, demonstrative, nehotărâte, interogative, relative, negative şi de întărire
îşi schimbă valoarea morfologică în adjective pronominale:

Cărţile mele sunt acolo. - adj.pron.posesiv
Poeziile acestea sunt interesante. - adj.pron. demonstrativ
Fiecare copil învaţă zilnic. - adj.pron. nehotărât
Ce, poezie reciţi? - adj.pron.interogativ
Spune-mi / ce poezie reciţi. - adj.pron.relativ
Niciun elev nu lipseşte astăzi. - adj. pron. negativ
El însuşi a scris această poezie. - adj. pron. de întărire
asa
6. Numeralul îşi poate schimba valoarea morfologică în substantiv, prin articulare:
Am luat un zece la istorie. Treiul n-a fost trecut în catalog.

7. Verbul îşi poate schimba valoarea morfologică în:
a) substantiv Mersul pe jos este sănătos.
b) adjectiv - din participiu şi gerunziu acordat; Poezia recitată era foarte lungă. Se vedeau coşurile fumegânde.
c) adverb - din participiu; Vorbeşte răstit.
Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-04-23T21:26:12+03:00
 din  pricine este locutiune preozitionala.
1 5 1