Răspunsuri

2014-01-19T15:07:22+02:00
Sunt părțile de propoziție care răspund la întrebarea :ce? si cine ?
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-19T15:07:37+02:00
În lingvistică, nominativul este un caz gramatical care exprimă subiectul și atributul. În limba română și numele predicativ se află în cazul nominativ.Subiectul din cazul nominativ răspunde la întrebarea "cine?" sau "ce?". Numele predicativ din cazul nominativ răspunde la întrebarea "cine este?" sau "ce este?". Atributul din cazul nominativ răspunde la întrebarea "care?".
Cazul nominativ indeplineste functiile : subiect [ cine , ce ]Exemplu: Mama merge .
Cazul nominativ indeplineste functiile : subiect [ cine , ce ]Exemplu: Mama merge . . Atribut substantival prepozitional : [care] Exemplu:Sora mea , Dana invata bine . Atributul substantival prepozitional se desparte de obicei prin virgula .Nume predicativ .