Heiii ! Am nevoie de ajutoor >.<.. Deci..:
Arătaţi ce sens au următoarele construcţii şi expresii din text:
-în ruptul capului
-zgârie brânză
-a-şi lua ziua bună
-a o lasă moartă-n păpuşoi
-a ţi se duce buhul
-a-ţi veni peste mâna

2
in ruptul capului-nici de cum ; zgarie branza -zgarcit , avar ; a-si lua ziua buna-a saluta de plecare ; a o lasă moartă-n păpuşoi -a renunta la ceva ; a ţi se duce buhul -a deveni cunoscut , a ti se duce zvonul...; a-ţi veni peste mâna-a ii fii greu sa faca acel lucru....

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-23T18:59:17+03:00


in ruptul capului=sub nicio forma

zgarie branza=zgarcit

a-si lua ziua buna= a pleca/ a-si lua la revedre

a o lasa moarta-n papusoi= a o lasa balta

a ti se duce buhul=a deveni cunoscut

a-ti veni peste mana= a-ti fi greu sa faci acel lucru

17 4 17
2014-04-23T18:59:58+03:00
In ruptul capului inseamna deloc
zgarie branza insemna zgarcit
a-si lua ziua buna ... nu stiu
-a o lasă moartă-n păpuşoi - nu stiu
-a ţi se duce buhul - nu stiu 
-a-ţi veni peste mâna - nu stiu

7 3 7