NEOLÓGIC, -Ă, neologici, -ce, adj. (Despre cuvinte, expresii) Care a fost împrumutat recent dintr-o limbă străină; care constituie o formație lingvistică nouă; propriu neologismelor; neologistic. Formație neologică. [Pr.: ne-o-] – Din fr. néologique.
neologic adjectiv masculin feminin
nearticulat articulat nearticulat articulat
nominativ-acuzativ singular neologic neologicul neologică neologica
plural neologici neologicii neologice neologicele
genitiv-dativ singular neologic neologicului neologice neologicei
plural neologici neologicilor neologice neologicelor
vocativ singular — —
plural — —

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-04-23T17:15:00+03:00
Cronofag
electrocasnic
sociocultural
neoliberal
omolog
analog
echivoc
inferior
superior
extrem
10 4 10
La unele adjective neologice, norma actuală, reflectând uzul persoanelor cultivate, admite la feminin forme cu şi fără alternanţa o (accentuat) - oa, în ordinea de preferinţă analoagă/analogă, omoloagă/omologă (în timp ce la altele nu admite forme cu oa: barocă, echivocă); adjectivul/substantivul vagabond are femininul vagaboandă, nu vagabondă.
2014-04-23T17:17:07+03:00
Major , maxim , minor , gigantic , unic , urias , nemaipomenit , uluitor , perfect , vesnic :D
5 4 5