Dintr-o bara metalica se taie mai intai un sfert si inca 15 cm apoi o treime din rest,ramanand o bucata de 80 cm.Determinati lungimea bazei.Apoi rezolvati prin metoa drumului invers. Pleassseee Help Meee

2

Răspunsuri

2014-04-23T16:09:46+03:00
A-a:4-15=80  |  +15
a-a:4=95
a-a:4=a:3
a:3=95 |x3
a= 285 

Cred ca asa se face... 
Sper ca te-am ajutat ;)
1 4 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-23T16:13:59+03:00
X=lungimea barei
x-1\4×x-15-1\3(x-1\4×x-15)=80
3\4×x-15-1\3(3\4×x-15)=80
3\4×x-15-3x\12-5=80
3\4×x-20-x\4=80
3\4×x-x\4=100   \×4
3x-x=400
2x=400
x=200
1 5 1