Răspunsuri

2014-04-23T20:17:13+03:00
Atilla era o capetenie a triburilor de huni ce au venit din Asia Centrala si s au stabilit in Campia Panoniei in sec. V d.Hr. S au mai alaturat lor in cadrul campaniilor de jefuire ramasite ale triburilor de goti, alani, avari etc.  Impreuna au atacat zone largi din cadrul Imperiului Roman, deplasandu se  la sud de Dunare; dar cel mai mult au atacat vestul Europei ajungand chiar in apropiere de Paris.
In final hunii si aliatii lor vor fi infranti in lupta de pe Campiile Catalaunice.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-23T20:18:21+03:00
Attila  a fost cel mai puternic conducător al hunilor, domnind între anii 433–453. Născut într-o familie nobilă, el l-a urmat la tron pe unchiul său Rugila, împreună cu fratele său Bleda. A condus Imperiul Hun care se întindea de la munții Ural la fluviul Rin și de la Dunăre la marea Baltică. În timpul domniei sale a fost unul dintre cei mai de temut inamici ai imperiilor romane de Răsărit și de Apus. El a traversat Dunărea de două ori și a jefuit în Balcani, dar nu a putut să ocupe Constantinopolul. De asemenea, el a încercat să cucerească Galia Romană (Franța modernă), traversând Rinul în 451 și mărșăluind spre Aurelianum (Orléans) înainte de a fi învins în Bătălia de pe Câmpiile Catalaunice. Ulterior, el a invadat Italia, devastând provinciile nordice, dar nu a putut să ocupe Roma. El a planificat inițierea de noi campanii împotriva romanilor, dar a murit în 453.
1 5 1