Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-23T09:13:57+03:00
tangenta unui unghi=cateta opusa/cateta alaturata
tg(b)=ac/ab
bc²=ab²+ac²
ac²=bc²-ab²
ac²=13²-5²
ac²=169-25
ac²-=144
ac=√144
ac=12
tg(b)=12/5
2014-04-23T09:14:53+03:00
ΔABC, mas<A=90 ⇒AC²=BC²-AB²=13²-5²=169-25=144   ⇒AC=12
tg<B=AC/AB=12/5
Nestiind latura AC,faci cu Teorema lui Pitagora ⇒AC²=BC²-AB²⇒ AC=12 si apoi inlocuiesti. Cum TG(b)=cateta opusa/cateta alaturata⇒AC/AB⇒TG(B)=12/5