Determinati numerele intregi x, stiind ca unsprezece supra 2x-unu este nr. intreg. URGENT>>>>

2
ok!
11
____
2x-1 stiu ca trebuie sa amplific fractia cu 2x+1 si apoi....
Pretul unei bluze s-a redus cu 10%, iar dupa reducere bluza a costat 162 de lei . Calculati pretul bluzei inainte de reducere.
Ma poti ajuta?

Se considera f:R->R, f(x)=px+q,unde p si q sunt numere reale.
a)Determinati numerele reale p si q,stiind ca f(1)=(1) si f(2)=-1
b)Pentru p=-2 si q=trei reptezentati grafic functia f in sist de coordunate xOy.
Ma puteti ajuta
??

Răspunsuri

2014-04-22T23:18:20+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
\dfrac{11}{2x-1}\in\mathbb Z\Leftrightarrow2x-1\in D_{11}=\{-11; \ 11\,-1;\ 1\}

2x-1=11\Rightarrow x=6

2x-1=-11\Rightarrow x=-5

2x-1=1\Rightarrow x=1

2x-1=-1\Rightarrow x=0

Deci x\in\{-5; \ 6;\ 0;\ 1\}


1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-22T23:38:53+03:00
Pentru ca rezultatul sa fie numar intreg,11 trebuie sa fie divizibil cu numitorul,adica cu 2x-1
Stim ca 11 este numar prim,adica este divizibil cu 1 si cu el insusi.
daca 2x-1=1 
         2x=2
         x=1
daca 2x-1=11
          2x=12
           x=6
Asadar exista 2 solutii ;x ={1,6}
     
Avand in vedere ca vorbim de multimea nr intregi,mai avem o solutie: daca 2x-1=-11 ->2x=-10 ->x=-5.In concluzie avem 3 solutii:-5;1;6
si inca una...