Justifica faptul ca temperatura indicata de un termometru trebuie citita dupa un anumit interval de timp de la aducerea lui in contact cu corpul a carui temperatura trebuie determinata .

Va rog sa ma ajutati !

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-22T22:58:50+03:00
Timpul-Depinde de densitatea materialului din care e confectionat corpul.
Trebuie citita dupa un anumit timp deoarece Transferul termic nu se face instantaneu.
3 5 3
2014-04-22T23:52:02+03:00
Termometrul isi arata tot timpul propria temperatura!. Cand "masuram" temperatura unui corp cu termometrul, folosim de obicei metoda contactului direct intre cele doua, termometru si corp. Pentru o masurare corecta, asteptam ca intre corp si termometru sa se faca schimbul de caldura pana cand cele doua au aceiasi temperatura, adica sa ajunga la echilibru termic. In acest caz termometrul are temperatura egala cu a corpului, dar isi arata tot propria temperatura. Tragem concluzia ca si corpul are aceiasi temperatura!
Succes!
1 5 1