Daca puteti sa ma ajutati cu acest exercitiu la romana: Analizati pronumele si adjectivele pronominale posesive din textul de mai jos,indicand si functia lor sintactica: Colindele patrund in casele noastre si parca alunga necazurile.Cozonacul meu miroase imbietor.Coronita de brad si imortele de la ai tai am prins-o la usa. Tata a luat un brad din piata,fiindca este obligatia sa .Familia noastra o sa se stranga maine in jurul pomului de Craciun .........Nu am inteles lectia...

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-19T13:27:05+02:00
Deci trebuie sa analizezi pronumele si adjectivele care exprima posesia.
Ex: noastre
Daca ai nelamuriri, intreaba-ma!
Are nelamurirea ca vrea sa fie analizate.
De ce vorbesti tu in numele lui?
2014-01-19T13:55:25+02:00
Intai extragi toate pronumele si adjectivele pronominale (atentie..Adjectivile pronominale sunt acelea care stau langa un substantiv si sunt atribute, de regula)
(casele) noastre , (cozonacul) meu , (text missing) de la ai tai , (obligatia) sa . familia(noastra) , se ...
Sper sa nu fi omis nimic.
Noastre- atribut adjectival , adj. pron. posesiv.
Meu (acelasi lucru)
de la ai tai - atribut adjectival , adj pron posesiv
sa - atribut adj , adj pron pos.
noastra - acelasi lucru
se - complement direct , pronume reflexiv. (ei se , pe ei )
Sper sa-ti fi fost de ajutor si sa nu fi avut greseli majore.