Intr-o urna sunt bile rosii,galbene si albastre.Dintre ele 32 nu sun albastresi 25 nu sunt rosii.Nr. bilelolor albastre fiind de doua ori mai mic decat nr. bilelor rosii,afla cate bile sunt din fiecare fel.

2

Răspunsuri

2014-04-22T20:19:06+03:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-22T20:20:23+03:00
Notăm numărul bilelor cu r, g și a
Avem 32 nu-s albastre deci g+r=32
25 nu-s roșii deci g+a=25
r=a*2
Dacă în prima expresie înlocuim pe rcu a*2, obținem
           g+a*2=32
       Dar g+a=25  ( a doua expresie), deci se observă că scăzând 
a=32-25=7 deci 7 bile albastre
De aici r=2*7=14 bile roșii și g+14=32 deci g=32-14=18 bile galbene
3 5 3