1)2 cuvinte care sa se termine cu Grupul de litere "Ie"
2)Formuleaza trei enunturi ale caror cuvinte sa contina unul dintre grupurile : ,,ea'', ,,Ia''. ,,Ie''
3)Transforma cuvintele date, astfel inca sa denumeasca:
c) o actiune realizata cu mai mult timp in urma.
trece
locuieste
plange
4) a) Grupeaza pe trei coloane cuvintele care contin grupurile ea, ia, ie intr'o singura silaba: verdeata,iepure,iata,dimineata,nuiele,baiat.
b) transcrie si completeaza propozitiiile, folosind ea sau ia.
a) ....citeste. b) ....caietul c)ma intalnesc cu... d)Dan... o prajitura.
5) a) Formulati doua propozitii ale caror cuvinte sa contina grupurile ia, ie ,ea Exemplu: Andreea ia iepurele .
b) afla numele locuitorilor din fiecare zona data, dupa model
Bucuresti-bucurestean constanta-.... Moldova-.... Galati-.... cluj-.... Muntenia-....
VA rog mult ajutatima ! daca nu stiti unele din aceste exerciti scrietile pe acelea care le stiti va rog mult !!!!

2

Răspunsuri

2014-04-22T18:46:30+03:00
1.lalele, viorele
3.trecea, locuia, plingea
4.ea citeste,ia caietul, ma intilnesc cu ea, dan ea o prajitura
5. Ia cartea si citeste-o.
De ziua mea bunica mi-a daruit o ie.
ea este cea mai frumosa fata
b)constantean, moldovean, gălatean, clujean, muntean

nu e l
Aaa,, am crezut ca e L
Nare nmk..
democratie, domnie
Mss
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-22T18:47:14+03:00
1) Cainele, pepenele
2) El se cearta cu toata lumea;
La placinte inainte, la razboi inapoi;
Cainele a fugit repede in cusca lui.
3) Trece-A trecut mult timp de cand nu l-am mai vazut.
    Locuieste-A locuit aici impreuna cu bunicii sai.
    Plange-Ea a plans foarte mult cand ei s-au despartit.
4) Ea- Verdeata(Ver-dea-ta)
       - Dimineata(Di-mi-nea-ta)
    Ie-Iata(Ia-ta)
       -Baiat(Ba-iat)
5) a) Ia- El isi ia o inghetata.
        Ie- El are un iepure.
    b) Constanta- Constănţean
        Moldova- Moldovean
         Galaţi- Gălăţean
         Cluj- Clujean
         Muntenia- Muntean
Succes şi sper că te-am ajutat.