F:R->R,f(x)=mx+n,unde napartine lui R
a) Determinati m si n stiind ca punctele A(1,3) si B(2,4) apartin graficului functiei f(raportat la cun sistem de coordonate xOy)

2
acolo este apartin si R la inceput imi cer scuze

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-22T15:41:35+03:00
f(1)=3  \\ f(2)=4 \\  \left \{ {{m+n=3} \atop {2m+n=4}} \right.  \\
Scăzând-o pe prima ecuație din a doua, obținem:
m=1 ⇒ n=2 ⇒ f(x)=x+2
multumesc amandoua raspunsuri le-am inteles dar a ta mi se pare mai folositoare
2014-04-22T15:53:31+03:00

Ok, daca A(1,3) apartine graficului functiei =>[inlocuim pe x si f(x)]  f(x)=m * 1 +n= 3 |A

(voi folosi * ca inmultire)

apoi trecem la cealalta relatie: B(2,4) apartine graficului functiei => f(x)=m * 2+n=4  |B 

Din relatia notata cu A, il scoatem pe m= 3-n

Il inlocuim in relatia notata cu B pe m si vom obtine: (3-n)* 2+n=4

Rezolvam ecuatia: 6-2n+n=4 ; 6-n=4 ; n=2

Ne intoarcem in relatia notata cu A pentru a-l afla pe m: m=3-n = 3-2= 1

Prin urmare : n=2; m=1

Sper ca te-am ajutat!

multumesc am inteles dar primul raspuns mi s-a parut mai folositor