1. Textul:
Ionel este vesel.
Maria este la fel de vesela ca si mine.
Dumitras este mai putin vesel.
El este foarte vesel, pentru ca vine vara.
Eu sunt cel mai vesel dintre toti.

2.
Analizeaza adjectielel din cele cinci enunturi, dupa modelul de mai jos:

Model: El este cel mai vesel baiat din clasa noastra.
cel mai vesel = adj. propriu-zis, variabil, cu patru forme flexionare, se acorda in gen, numar si caz cu substantivul baiat (masc.,sing., N), atribut adj., gradul superlativ relativ de superioritate.

2

Răspunsuri

2014-04-22T10:24:52+03:00
La fel de vesela=adj.la grad de comparatie de egalitate,variabil
putin vesel=adj.la grad de comparatie de inferioritate,invariabil.
foarte vesel=adj.la grad de comp.de superioritate,variabil.
cel mai vesel= adj.la grad de comp,de superioritate,variabil.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-22T10:30:17+03:00
Vesel = adjectiv propriu-zis , variabil , cu 4 forme flexionare , se acorda in gen,nr.si caz cu substantivul propriu ''Ionel'' ( nu are gen si numar,caz nominativ) , f.s. de nume predicativ,grad pozitiv

la fel de vesela = adjectiv propriu-zis , variabil , cu 4 forme flexionare , se acorda in gen,nr.si caz cu substantivul propriu ''Maria''( nu are gen si numar,caz nominativ) , f.s. de nume predicativ,grad comparativ de egalitate

mai putin vesel = adjectiv propriu-zis , variabil , cu 4 forme flexionare , se acorda in gen,nr.si caz cu substantivul propriu ''Dumitras'' ( nu are gen si numar,caz nominativ) , f.s. de nume predicativ,grad comparativ de inferioritate

foarte vesel = adjectiv propriu-zis , variabil , cu 4 forme flexionare , se acorda in gen,nr.si caz cu pronumele personal ''el'' (gen masculin,numar singular,caz nominativ), f.s. de nume predicativ,grad superlativ absolut

cel mai vesel = adjectiv propriu-zis , variabil , cu 4 forme flexionare , se acorda in gen,nr.si caz cu pronumele personal ''eu'' (nu are gen,numar singular,caz nominativ), f.s. de nume predicativ,grad superlativ relative de superioritate

2 5 2