Mama este cu 18 ani mai mare decat fiica,iar peste 3 ani mama va fi de 3 ori mai in varsta decat fiica.
a)Cati ani are in prezent fiica?
b)In urma cu cati ani varsta mamei era de 7 ori mai mare decat varsta fiicei?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-21T18:24:51+03:00
Notam cu x varsta fiicei
3(x+3) = x+3+18
3x+9=x+21
2x=12
x=6.  in prezent fiica are 3 ani
notam cu y numarul de ani in urma carora varsta mamei era de 7 ori mai mare decat a fiicei
3-y=7(3-y)
3-y=21-7y
6y=18
y=3
in urma cu 3 ani
5 5 5
2014-04-21T18:26:28+03:00
A)Anii ficei:2x-12=>x=12/2=6
b)In urma cu 3 ani
ai calculat gresit, pentru ca mama nu are 18 ani, ci este cu 18 ani mai mare decat fiica :)