I. Scrie cuvântul / cuvintele dintre paranteze care completează corect fiecare dintre afirmaţiile date: (1) Alcoolii conţin în molecula lor grupa ........ (-OH / -COOH) | (2) Între moleculele de alcool se stabilesc legături .......... (covalente / de hidrogen) | (3) Metanolul .... solubil în apă (este / nu este) | (4) Glicerina conţine în moleculă ....... grupe hidroxil, -OH (două / trei).
II. Care este afirmaţia corectă? (a) Alcoolii au punctele de fierbere mai ridicate decât hidrocarburile cu acelaşi număr de atomi de carbon. | (b) Metanolul este comercializat sub numele de spirt medical sau sanitar. | (c) Glicerina intră în compoziţia unor produse cosmetice care catifelează pielea. | (c) Trinitratul de glicerină intră în compoziţia dinamitei.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-04-21T18:24:27+03:00
-OH
-de hidrogen
-este
-3
-a)
2014-04-21T18:59:58+03:00